Вокальний гурток







Розробка заняття гуртка

 Розробка заняття гуртка
КОЛЯДКИ І ЩЕДРІВКИ
План-конспект заняття
Мета: навчальна: розширювати знання учнів про пісні календарно-обрядового циклу – духовну основу життя народу; закріпити знання учнів про народні обрядові пісні, зокрема колядки і щедрівки; увести учнів у світ творчості Василя Барвінського та продемонструвати зв'язок між народною і професійною музикою; розучити колядку «Бог Предвічний»; формувати вміння емоційно, виразно та творчо виконувати обрядові пісні;
розвивальна: сприяти розвитку артистичних здібностей та інтересу до народної творчості;
виховна: виховувати музичний смак, любов і повагу до традицій українського народу та бажання зберегти і передати ці скарби наступним поколінням.
Дидактичний матеріал:
·        В. Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки».
·        Колядки «В глибокій долині», «Добрий вечір тобі» - виконання.
·        Колядка «Бог Предвічний» - розучування.
·        Репродукція картини В. Іваніва «Щедрий вечір» - огляд, творча інтерпретація.
Демонстраційний матеріал: репродукція полотна В. Іваніва «Щедрий вечір», ілюстрації.
Роздавальний матеріал: тексти колядок і щедрівок.                                                               ХІД ЗАНЯТТЯ
1.     Організаційний момент.
2.     Оголошення теми і завдань заняття гуртка.
-         На сьогоднішньому занятті у центрі нашої уваги колядки і щедрівки – це пісні народних зимових обрядів. На нас чекає цікава і захоплива мандрівка до світу обрядової народної творчості. А ще ми ознайомимося із професійною музикою. Створеною на основі колядок і щедрівок. Отож, почнемо.
3.     Актуалізація знань учнів.
На уроках музичного мистецтва ми вже знайомилися із народними календарно-обрядовими піснями, що пов’язані із зимовими святами.
-         Як називаються такі пісні? Наведіть кілька прикладів таких пісень.
-         Яке свято українці величали колядами, а коли співали щедрівки?
-         А які почуття і образи втілені в колядках?
-         Які засоби музичної виразності передають ці почуття?
-         Великої наспівності та плавності додають широкі розспіви .
4.     Розспівування.
ü Розвиток і закріплення музичного слуху на ладовій основі;
ü координація слуху з голосом;
ü вироблення правильної вимови голосних і приголосних;
ü вироблення вокально-технічних навичок;
ü розвиток співацького «ланцюгового» дихання.
5.     Виконання вивчених колядок і щедрівок. «В глибокій долині» та «Возвеселімся».
-         Виконаймо колядку і щедрівку, поринувши в атмосферу цього чудового свята. Пам’ятайте про правильну співоцьку поставу.
(Художнє виконання пісень)
6.     Розучування колядки «Бог Предвічний»
·        Демонстрація пісні.
·        Визначення побудови музики, до якої належить пісня.
·        Словникова робота.
·        Визначення характеру виконання.
·        Пофразове розучування партій І та ІІ голосів.
·        Виконання першого куплету колядки.
7.     Перегляд репродукції картини В.Іваніва «Щедрий вечір"
-         Щойно ми відчули, як пісенна творчість передала нам атмосферу свята. Проте ми вже знаємо, що ті самі почуття й життєві явища по-різному відображаються у різних видах мистецтва, адже мова (засоби виразності) різних видів мистецтв є різною.
-         Порівняйте образи на картині із образами народних пісень і скажіть, чи вдалося художникові передати атмосферу народного свята.
-         Хоча мова образотворчого мистецтва відрізняється від вави музичного мистецтва, проте ці твори об’єднує єдиний образ – образ емоційного піднесення, радості, світла і духовної чистоти.
(Демонстрація репродукції картини)
8.     Слухання фрагмента із фортепіанного циклу «Колядки і щедрівки»             В. Барвінського.
-         Українська народна музична спадщина – це душа народу й невичерпне джерело професійної музичної творчості. Як ви вже знаєте, професійні композитори часто зверталися до календарно-обрядових пісень. Беручи за основу мелодику веснянок, колядок і щедрівок, вони створювали нову інструментальну музику. Український композитор ХХ століття, наш земляк Василь Барвінський написав унікальний фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки» Він містить 22 фортепіанні обробки українських колядок і щедрівок. Сьогодні ми прослухаємо фрагмент із цього циклу.
Проблемне завдання                                                                                                                                              
·        Чи вдалося композиторові передати красу народних пісень та обрядів.
(Слухання та обговорення фрагмента )
9.     Підсумок заняття.
-         Сьогодні ми поринули у світ української народної творчості. Ви ще раз переконалися, яке велике значення відіграють традиції у нашому житті, яку духовну красу несуть із покоління в покоління народні звичаї.

-         Поділіться своїм враженнями від прослуханої музики з батьками й поцікавтеся, які вони знають колядки, щедрівки та новорічні віншування.

Немає коментарів:

Дописати коментар